Fabryka Skomplikowanych urządzeń
- Strona główna
- Gry
- Gra Lean Manufacturing: Fabryka Skomplikowanych Urządzeń®
Gra Lean Manufacturing:
Fabryka Skomplikowanych Urządzeń®
Przygotuj swoich pracowników do poznania czym jest Lean Management za pomocą symulacji fabryki.
O grze - symulacja fabryki
Opis gry
Gra służy przede wszystkim przygotowaniu pracowników do wdrożenia Lean Management. Znajduje zastosowanie zarówno dla grup managerskich jak i operacyjnych. Opiera się na zespołowym doskonaleniu procesu zgodnie z wymaganiami klienta (100% zgodności zamówień z wyznaczonym Lead Time, 0 błędów) oraz organizacji (skumulowany wynik finansowy).
Fundamentalnym narzędziem jest Wizualne Zarządzanie Wynikami, które pozwala monitorować sytuację w procesie nie tylko managerom, ale także wszystkim pracownikom. Zapewnia również efektywną komunikację problemów i jest mechanizmem ich skutecznego rozwiązywania.
Cel gry
Prezentacja w sposób usystematyzowany kroków wdrożenia Lean Management i jego narzędzi do organizacji produkcyjnej, wskazując rolę pracy zespołowej w procesie doskonalenia. Celem gry jest usprawnienie procesów za pomocą symulacji fabryki.
Przebieg gry
Uczestnicy rozpoznają sytuację w symulowanym procesie produkcyjnym oraz identyfikują problemy zaburzające jego efektywność. Inicjowanie i realizacja działań doskonalących odbywa się w oparciu o przedstawione narzędzia ciągłego doskonalenia oraz zasady wizualnego zarządzania wynikami.
Działania doskonalące są ukierunkowane na spełnienie wymagań klienta: określonego Lead Time dla realizacji zlecenia, w zakładanej jakości oraz przy występujących przy tym odchyleniach w liczbie zleceń w danym okresie. Poprawa efektywności wykorzystania dostępnych zasobów (maszyny, pracownicy, materiały) poprzez zbalansowanie i usprawnienie całego procesu.
Proces
Gra to symulacja fabryki zawierająca w sobie procesy wytwórcze tj. montaż, cięcie, gięcie, układanie przewodów, malowanie (wymagające przezbrojeń), procesy współpracy z dostawcą, magazynowe oraz związane z planowaniem produkcji. Zlecenia klienta są zmienne, natomiast ich czas realizacji odbywa się w stałym odcinku czasowym (runda).
Na końcu procesu znajduje stanowisko kontroli, które weryfikuje poprawność wykonanych zleceń. Właścicielem całego procesu jest dyrektor, którego zadaniem jest zapewnienie przepływu materiału (realizacja zleceń klienta) jak również informacji (warunki współpracy, system komunikacji, obsługa błędów, eskalacje w procesie).
- Klient
- Dostawca
- Szef
- Expert
- Planista
- Magazynier
- Operator produkcji
- Kontrola jakości
Narzędzia Lean w grze
- Wizualne Zarządzanie Wynikami
- Kaizen
- One Piece Flow
- 5S
- Poka-Yoke
- Kanban
- Motyl
- Heijunka
- TPM (opcjonalnie)
- SMED (opcjonalnie)
- FIFO
- Tablice spływu
- SWIP - standaryzacja zapasu produkcji w toku
- Tablice Scrum
- Standaryzacja pracy
- TWI
- Matryca kompetencji
- Yamazumi
Zawartość fizyczna zestawu gry
- Walizka z grą symulacyjną
- Metryki gry
- Materiały na przeprowadzenie 5 gier
- Materiały drukowane w wersji fizycznej
- Materiały do wydruku (pendrive)
- Elementy fizyczne gry
- Instrukcje
- Formularze
- Karty
- Identyfikatory
- Prezentacja gry
- Prezentacja - zegar gry
- Prezentacja - zegar Kaizen
- Instrukcja prowadzenia gry
- Instrukcja trenera gry