Wdrożenie systemu ssącego w procesie produkcyjnym i łańcuchu dostaw dla środowiska o dużym zróżnicowaniu produktów
Kanban (system ssący) to narzędzie zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. System pozwala zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji. W grze uczestnicy zarządzają poziomem zapasów, terminowością oraz czasem reakcji na zamówienie klienta.
Gra skupia się na pokazaniu wdrożenia systemu ssącego w procesie produkcyjnym i łańcuchu dostaw w środowisku o dużym zróżnicowaniu produktów. Zaprezentowane są również zasady działania systemu ssącego w produkcji pod zamówienie.
Zaprojektowanie systemu ssącego w obszarze zarządzania zapasem wyrobów gotowych, półproduktów i materiałów
Symulujemy w niej różne funkcje i etapy procesu pozwalając uczestnikom spojrzeć na cały proces realizacji zlecenia. W toku gry uczestnicy wykorzystują lej różnicowania produktu, system ssący i heijunkę, by przekonać się o efektach jakie te rozwiązania za sobą niosą. Po każdej rundzie analizowany jest wpływ redukcji zapasów na terminowość dostaw do klienta.
Decyzje o miejscu i zakresie doskonalenia podejmowane są w oparciu o zestaw uproszczonych wskaźników logistycznych i finansowych. Zadaniem graczy jest nie tylko zmniejszenie wielkości zapasów materiałów i produkcji w toku (półprodukty), lecz również określenie miejsc utrzymania zapasów w procesie.
Gracze wcielając się w role takie jak: Klient, Planista, Produkcja, Zaopatrzenie i Dostawcy, mają możliwość spojrzeć na cały proces realizacji zlecenia. W toku gry uczestnicy stopniowo wdrażają usprawnienia (system ssący i heijunkę), by przekonać się o efektach jakie te rozwiązania ze sobą niosą.
Gra Schreiben wykorzystując prosty proces produkcyjny, o dwóch równoległych przebiegach z ogromną różnorodnością produktów typowych i nietypowych, symuluje wszystkie te elementy.