Gra Mapowanie Strumienia Wartości:
Block INC®
Poznaj praktyczne doskonalenie przepływu informacji i materiału w procesach produkcyjnych w oparciu o metodę mapowania strumienia wartości i przejścia z produkcji typu push na pull.
O grze
Opis gry
Mapowanie strumienia wartości (VSM) to metoda doskonalenia przepływów informacyjnych i materiałowych w celu ich synchronizacji z zamówieniami Klienta. Metoda jest także doskonałym narzędziem komunikacji, umożliwiającym efektywną współpracę pomiędzy uczestnikami i działami wspierającymi procesy.
Metoda jest szczególnie przydatna. gdy chcemy szeroko spojrzeć na zależności pomiędzy procesami, ustalić kluczowe problemy, poprawić stabilność i wyniki naszych procesów. W lean chodzi o przepływ. a wszystko co mu przeszkadza, powinno być usunięte! .
Cel gry
Przedstawienie w praktyce doskonalenia przepływu w celu maksymalizacji wartości dostarczanej klientowi, eliminacji marnotrawstw, skrócenia Lead Time realizacji zleceń.
Przebieg gry
Gra realizowana jest w 3-4 rundach, pomiędzy którymi uczestnicy podejmują decyzje o strategii działań ukierunkowanej na wdrożenie, doskonalenie, optymalizację oraz standaryzację systemu procesów
Uczestnicy wprowadzają zmiany w przepływie materiału oraz informacji. W kolejnych rundach sprawdzamy jak wpłynęły one na czas realizacji zlecenia (Lead Time), system zasilania stanowisk; wielkości partii produkcyjnych; wielkość zapasów; komunikację oraz współpracę w strumieniu wartości.
Proces
Przedmiotem doskonalenia są procesy wytwórczo-montażowe dla maszyn serwujących piłkami do siatkówki. Dostępne są produkty w 3 wariantach o różnych typach wykończeń. Start procesu na poszczególnych stanowiskach odbywa się z założonymi wartościami przetwarzania w partiach.
W symulacji wykorzystano wielowątkowy proces produkcyjny. Uczestnicy wdrażając zmiany, w oparciu o wyniki logistyczno-finansowe, obserwują efekty wdrożenia systemu ssącego w organizacji.
- Klient
- Dostawca
- Szef
- Expert
- Planista
- Logistyk
- Magazynier
- Operator produkcji
Narzędzia Lean w grze
- VSM (Value Stream Mapping)
- Kanban
- Motyl
- 5S
- Wizualne Zarządzanie Wynikami
- Kaizen
- Tablice Scrum
- One Piece Flow
- Zarządzanie poziomem zapasów
- FIFO
- Yamazumi
Zawartość fizyczna zestawu gry
- Walizka z grą symulacyjną
- Metryki gry
- Materiały na przeprowadzenie 5 gier
- Materiały drukowane w wersji fizycznej
- Materiały do wydruku (pendrive)
- Elementy fizyczne gry
- Instrukcje
- Formularze
- Karty
- Identyfikatory
- Prezentacja gry
- Prezentacja - zegar gry
- Prezentacja - zegar Kaizen
- Instrukcja prowadzenia gry
- Instrukcja trenera gry