Poznaj wdrożenie systemu kanban od materiałów, poprzez stanowiska, a na tablicach oraz ustandaryzowaniu procesu sterowania sygnałami w pull skończywszy.
Kanban (system ssący) to narzędzie zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. System pozwala zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji. Gra Block Inc. wykorzystując proces produkcyjny, o równoległych przebiegach.
W trakcie gry uczestnicy maja okazję zapoznać się z warunkami stosowania, zaletami oraz ograniczeniami, jakie wynikają z możliwości wprowadzenia kanban do symulowanego procesu produkcyjnego. Głównym wyzwaniem stojącym przed uczestnikami jest skrócenie Lead Time dla pojedynczego zamówienia, tak aby zapewnić wymagany poziom satysfakcji klienta.
Przedstawienie zasad funkcjonowania i przebiegu wdrożenia systemu ssącego oraz jego elementów. Zapoznanie uczestników z efektami jakie daje zastosowanie systemu Kanban.
Gra realizowana jest w 3-4 rundach, pomiędzy którymi uczestnicy podejmują decyzje o strategii działań ukierunkowanej na wdrożenie, doskonalenie, optymalizację oraz standaryzację systemu kanban.
W kolejnych rundach wdrażane są typowe elementy systemu kanban (system 2-binowy na materiałach oraz półwyrobach, tablice kanban z ustalonym poziomem odnowienia zapasów na zaopatrzeniu, montażu i wysyłce). Uczestnicy nie tylko ustalają wielkość i lokalizację dla poszczególnych indeksów, lecz również dokonują zmian w działaniu systemu wraz z usprawnieniami w całym procesie.
Przedmiotem doskonalenia są procesy wytwórczo-montażowe dla maszyn serwujących piłkami do siatkówki. Dostępne są produkty w 3 wariantach o różnych typach wykończeń. Start procesu na poszczególnych stanowiskach odbywa się z założonymi wartościami przetwarzania w partiach.
W symulacji wykorzystano wielowątkowy proces produkcyjny. Uczestnicy wdrażając zmiany, w oparciu o wyniki logistyczno-finansowe, obserwują efekty wdrożenia systemu ssącego w organizacji.