Celem stosowania gier symulacyjnych w edukacji jest zmienianie procesu w oparciu o prowadzenie zespołowych eksperymentów, wspomaganymi przetestowaniem i oceną wspólnych pomysłów.
Podczas gry studenci mają możliwość poznania procesu i jego specyfiki oraz wcielenia się w role uczestników. Efektem tych działań jest wypracowanie wspólnych rozwiązań.
Rozważne uproszczenie złożonych procesów zachodzących w praktyce.
Możliwość obserwacji i pomiaru całego procesu w jednym miejscu przez wszystkich uczestników.
Szybkie wdrażanie zmian
w procesie oraz ocena ich skutków.
Możliwość wizualnego zarządzania wynikami procesu.
Pozyskanie nowej wiedzy, rozwój umiejętności oraz wpływ na nastawienie uczestników.
Zespołowe doskonalenia procesu i przepływu informacji podczas gry.
Wspólna dyskusja o problemach i pomysłach na rozwiązanie.
Weryfikacja zdobytej wiedzy podczas rund gry. Pomysły na wykorzystanie elementów gry w praktyce.