Wartość gier symulacyjnych według uczestników warsztatów z grami.
Wykorzystanie gier symulacyjnych to przyszłość edukacji na wszystkich poziomach nauczania. Dzisiejsi nauczyciele, mocniej niż kiedykolwiek wcześniej, walczyć muszą o uwagę swoich uczniów, których krótki okres atencji stanowi wyzwanie dla niejednego dydaktyka. Wykorzystanie elementów gier na zajęciach, to świetna metoda na zdobycie i utrzymanie koncentracji studentów na przekazywanych materiałach. Gry symulacyjne są w ten sposób, w mojej ocenie, najskuteczniejszą formą przekazywania wiedzy praktycznej i teoretycznej.
Gry symulacyjne LeanQ Team doskonale łączą teorię i praktykę. W atrakcyjny sposób angażują graczy do myślenia i działania zgodnie z zasadami Kaizen. Gry są świetną metodą poznania zarówno koncepcji jak i narzędzi lean. Zastosowanie gier symulacyjnych w edukacji młodzieży jest fantastycznym narzędziem wspomagającym rozwój postaw i umiejętności uczniów, które są pożądane przez pracodawców. Uczniowie angażując się w grę poznają koncepcję wdrożenia lean management, a jednocześnie rozwijają kompetencje miękkie.
Gry symulacyjne organizowane przez LeanQ Team skupiają się jednocześnie na skali mikro i makro w firmie. W skali mikro schodzimy do pojedynczej operacji, usprawniamy ją. Następnie badamy wpływ na proces i efekty działania całej firmy, czyli skalę makro. To zmienia i poszerza perspektywę, zwiększa świadomość biznesową uczestników. W efekcie widzimy, że każda operacja ma znaczenie.
Szkolenie w formie gry symulacyjnej, organizowane przez LeanQTeam, to bardzo ciekawe i wartościowe doświadczenie. Nauczyłam się, co to znaczy usprawniać proces i jak szukać miejsc, które wymagają usprawnienia. Co więcej, monitorowanie wyników po każdej rundzie sprawiało ogromną satysfakcję. Uważam, że gra symulacyjna jest doskonałym sposobem na pokazanie, co to znaczy być Lean